Sunday, June 24, 2007

FYP MODE

OCEAN'S 13 (Steven Soderbergh, 2007)


A return to the mainstream fimmaking for Steven Soderbergh, after the minimalistic indie film Bubble (2006). Ocean's 12 was horrendous imo, so I have pretty low expectations on this 3rd, and 'hopefully', final Ocean's outing.

The result: an entertaining popcorn movie. No more, no less. You'll enjoy it while it lasts, but there's nothing to write home about.

It's good to see Al Pacino, though.

Verdict: 3/5

BEHIND THE MASK: The Rise Of Leslie Vernon (Scott Glosserman, 2007)


A satire of sorts on the horror/slasher classics; Nightmare On Elm Street, Friday the 13th, and Halloween (In this film, those infamous characters really existed.). We follow a group of grad students making a documentary on a would-be slasher, who are pursuing the same legacy as Freddy Krueger, Jason, and Myers did during their time.

It's a creative idea, really. Instead of following the would-be victims, the movie centers on the killer himself. From *his* perspective. Accompanied by the usual 'satirical' take on the genre's classic stereotypes. It *is* amusing, I'll give ya that. But I did expect some good blood and gore action to come with the humor. Disappointingly the movie didn't deliver on that regard.

Verdict: 2.5/5

FANTASTIC 4: Rise Of The Silver Surfer (Tim Story, 2007)



Oh why do I even bother. I went in just, and I do mean *just* to see some kick-ass Silver Surfer action. Coz he definitely looked cool in the trailers.

Yeah. And what I got was *exactly* what I got from the trailers. There are only two action scenes involving the Silver Surfer (they *are* cool btw), and both are already shown in the movie's trailer. Talk about a waste of money. I won't bother pointing at the obvious from the other aspects of the movie. Simply put the movie sucks. It's 90 minutes long but it definitely felt like more than 2 hours.

By the way, I don't find Jessica Alba attractive.

Verdict: 1.5/5

4 comments:

fadz said...

behind the mask seems interesting..

maberik said...

it *is* interesting. but nothing more.imo

kahuna said...

u said ocean's 12 was garbage.. fine.

u said ocean's 13 is popcorn movie.. okay.

but u don't find jessica alba attractive? how, i mean, how is that even possible?

she's like, so hottttt~~~~~~~~~~

u sure u're not gay?

haha

maberik said...

hahaha to me she just looks kinda "dumb" lah. sengal2 sikit. *especially* in this movie with that fake blonde hairdo. huduh. and she cant act worth a damn. minus 10 points there already.haha